Організація класу.
Мета: організувати клас, налаштувати його на продуктивну співпрацю.
Прийом: бесіда з класом.
|
T: Good morning dear pupils! I am very glad to see you. At our today’s lesson we are going to do different types of activities. I think they will be interesting for you and you will enjoy our lesson. So, let’s start. I’m in a good mood today. And what about you? How are you?
P1: I’m great. Thank you!
T: How is P1?
P2: He is great.
T: And you? Etc.
|
Лексична вправа.
Мета: активізувати в мовленні учнів вивчені лексичні одиниці; сприяти розвитку мовної здогадки.
Прийом: гра « Схопи слово»
|
T: I will give you the cards with the words. Put them on your desks. You will hear different riddles. You should grab the card with the right answer. Ann, go to the board. You will be a teacher. Read the riddles, please.
- It’s long and orange. Rabbits like it.
- It’s brown and we can make chips out of it.
- It’s long and green. It has a lot of water.
- It’s round and we cry when we cut it.
- It can be red, yellow or green. It grows in summer.
- It’s red. We make ketchup out of it.
- It’s yellow and we make cornflakes out of it.
- It looks like un umbrella and grows in a forest.
T:Good for you! Can you tell me what we are going to talk about today?
P: We are going to talk about food.
T: Yes, that’s right.
|
Мозковий штурм
Мета: ввести учнів в іншомовне середовище.
Прийом: називання різних категорій їжі.
|
T: Look at the board and name three fruit
( vegetables, food, drinks, desserts, dairy products, fast food, meat products)
|
Граматична вправа.
Мета: автоматизувати в мовленні учнів структуру загального та спеціального запитань.
Прийом: запитання та відповіді учнів.
|
T: I have a bag and I have something tasty in it. I like it very much. Try to guess asking me only general questions. I will answer you Yes or No until you guess.
P1: Is it a vegetable?
T: No.
P2: Is it a fruit?
T: Yes.
P3: Is it an orange?
T: Yes. I like oranges very much.
And what about you? What food do you like? Pass the orange to your classmate and ask him or her this question.
|
Лексична вправа.
Мета: повторити корисну і некорисну їжу.
Прийом: робота з інтерактивною дошкою.
|
T: I see that you like both healthy and not very healthy food. Go to the board and match the categories of food.
|
Говоріння та читання.
Мета: розвивати мовну здогадку та удосконалювати навички читання.
Прийом: бесіда з учнями та читання.
|
T: Well done, children! You have done a great job. Now I’d like you to have a party! Do you like parties?
P: Yes, of course.
T: What should we do to prepare for the party?
P1: We should decorate the house.
P2: We should make a shopping list.
P3: We should make up a recipe.
- : Let’s imagine that we have already decorated the house. And now we should make a shopping list. But first let’s read a note from one of your mothers.
Dear children,
We are going to have a party today. I want you to help me. Could you go to the supermarket and buy some food, please? But first you should make a shopping list and do the following task!
Yours,
Mum
|
Лексична вправа.
Мета: повторити контейнери для продуктів харчування.
Прийом: робота з інтерактивною дошкою.
|
T: What task does the mother want us to do? Let’s see. Do you know containers for food? Match the phrase with the picture.
|
Письмо.
Мета: активізувати вивчені лексичні одиниці в писемному мовленні.
Прийом: записування слів, які з’являються на дошці в список покупок.
|
T: And now let’s make a shopping list. Take your green sheets of paper, look at the board and write down the names of food products you need to buy. You should also guess the dish you are going to cook.
|
Музична пауза.
Мета: надати учням можливість відпочити.
Прийом: виконання пісні
” Supermarket Song”
|
T: That’s right. But where can we buy all these food products?
P1: At the supermarket.
T: Let’s go to the supermarket then.
|
Лексична вправа.
Мета: повторити дієслова з теми.
Прийом: 1) повторення за вчителем та переклад;
2)виконання команд вчителя при допомозі жестів під музику пісні Don Omar feat Lucenzo "Danza Kuduro”
|
T: Before making a recipe we need to review some verbs. Look at the board and repeat after me: cut, boil, add, fry, mix. What do they mean?
T: Now stand up please. Look, listen and repeat.
And now listen and show.
|
Аудіювання.
Мета: удосконалювати вміння розуміти англійську мову на слух та вибирати необхідну інформацію.
Прийом: перегляд відео та обведення необхідних для складання рецепту дієслів.
|
T: It was great ! Take your sits please. Now take your orange sheets of paper , listen to the verbs and circle only those which you need to prepare your dish.
|
Граматична вправа.
Мета: повторити утворення майбутнього неозначеного часу.
Прийом: відповіді учнів.
|
T: Using the construction “ We will…” tell us what you will do.
|
Робота в групах.
Мета: навчити складати рецепт з опорою на лексичну картку.
Прийом: заповнення пропусків у тексті під мінус пісні групи Hi-Fi « Не дано»
|
T: Finally let’s make up our recipes.
|
Говоріння.
Мета: сприяти розвиткові навичок говоріння.
Прийом: захист проектів учнями.
|
T: Now let’s present your projects to the class.
|
Лексична вправа.
Мета: ознайомити учнів з манерами поведінки за столом.
Прийом:
1)читання;
2)знаходження свого партнера.
|
T: Our dishes are ready. But before laying the table we should know some table manners.
Let’s read them.
T: And now let’s do the following task. Some of you will get the first part of the sentence, and some of you - the second part. You should find the part you don’t have to make one table manner.
|
Перевірка домашнього завдання. Читання.
Мета: контроль виконання.
Прийом:
1)поділ речень на частини та читання;
2)виправлення помилок в тексті.
|
T: Our dishes are ready. We can lay the table. But we should know how to do it. Divide the sentences into parts and read the text.
T: And now correct the mistakes in the text.
|
Домашнє завдання.
Мета: закріпити навички зв’язного мовлення.
Прийом: складання власного рецепту.
|
T: Think of an exclusive dish you would like to make for your party, draw it and bring the picture to the class for the next lesson.
|
Підсумки уроку.
Мета: оцінити роботу учнів на уроці, виставити оцінки.
Прийом: оцінювання, усне схвалення активності учнів на уроці, пригощання цукерками.
|
T: Our lesson is coming up to the end. Thank you for your work. You are very active and smart students. Everybody will get an excellent mark for today’s lesson. You will also get some surprises from me.
Bye! See you tomorrow!
|