Позакласний захід з англійської мови
Тема: “Halloween”
Мета:
навчальна: познайомити учнів з традиціями святкування,
формувати навички спілкування за темою,
розвивальна: розвивати творче мислення, вміння працювати в групі,
виховна: виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, відео, аудіо, зображення привидів, два гарбуза, скелети з бумаги (розрізані), гральний кубик, дві столових ложки, два м’ячика для пінг-понгу, два рулони туалетного паперу.
Хід заходу
Зала прикрашена гірляндами з черепів, малюнками із зображеннями відьм, привидів, ліхтариками з гарбузів. Учитель одразу ділить клас на дві команди.
І. Привітання і повідомлення теми.
Teacher. Hello, dear guests and pupils! It’s nice to see you today. Can you tell me why do we here? Look at the screen and give the answer.
(Перегляд відео Merilyn Manson “Happy Halloween”).
Teacher. What holiday do we celebrate? Yes, you are right. It is Halloween.
ІІ. Основна частина заходу.
Teacher. Halloween began as an ancient Celtic festival in Great Britain and Ireland, and has survived most strongly among Irish, Scottish and Welsh communities. Immigrants from these communities carried the tradition to North America where it has gained in popularity. In turn, as part of American pop culture, Halloween has spread in popularity to most corners of the English speaking western world, and increasingly into Western Europe in recent times. Originally Halloween was a pagan festival, around the idea of linking the living with the dead, when contact became possible between the spirits and the physical world, and magical things were more likely to happen. Like most pagan festivals, long ago it was absorbed into the festivals of the expanding Christian church, and became associated with All Hallows Day, or All Saints Day, which eventually fell on November 1 under the Gregorian calendar. A vigil for the festival was held on All Hallows Evening on October 31. In the vernacular of the times, All Hallows Evening became Hallowe'en and later the Halloween we know today.
And what are the symbols of Halloween? Let’s watch video and find it out.
The main Halloween activity for children is trick-or-treating. They dress in costumes and masks and go from door to door saying “trick or treat”. Do you know any Halloween rhyme?
Pupil 1. Trick or treat, smell our feet.
We want something good to eat.
The neighbors give children such treats as candy, fruit and pennies so that children do not play tricks on them.
Pupil 2. Jack-o-lanterns are pumpkins with face carved into one side. An Irish legend says that Jack-o-lanterns are named after the man called Jack. He could not enter the hell because he had played jokes on devil. As a result, Jack has to walk on the Earth with his lantern until Judgment Day.
Teacher. Now you know a lot about Halloween and we invite you to start our fun. Our first competition is “Warm up”
1
|
Ghost
|
A
|
Вампір
|
2
|
Haunted house
|
B
|
Привид
|
3
|
Pumpkin
|
C
|
Дім з привидами
|
4
|
Vampire
|
D
|
Відьма
|
5
|
Gravestone
|
E
|
Свічка
|
6
|
Candle
|
F
|
Кажан
|
7
|
Bat
|
G
|
Павук
|
8
|
Spider
|
H
|
Павутина
|
9
|
Lantern
|
I
|
Мітла
|
10
|
Web
|
J
|
Гарбуз
|
11
|
Witch
|
K
|
Ліхтарик
|
12
|
Broom
|
L
|
Могильний камінь
|
Are you ready? Let’s check up your answers. Excellent!
Unscramble the words. Write the letters in the correct order.
ctiwh – …
soghts – …
kpinpum – …
olewnleHa – …
rnlaetn – …
gstneraove – …
aievprm – …
Have you done? Let’s see the results.
Next task for you is there. Fill in the missing letters.
1. H…ll…w… …n.
2. …ct…b…r.
- W…tch.
- Gh…st.
- D…rk.
6. M…nst…r.
7. Ch…ldr…n.
- G…bl…n
So let’s check up your answers. Well done. And we are ready to offer you the next task. Now you’ll be like the detectives. You must find the hidden word at special cards.
The team that runs fastest gets the point.
Відповіді: 1– a broom, 2 – orange, 3 – the moon, 4 – a spider, 5 – treat, 6 – white, 7 – red
Закодоване слово – a monster.
Are tired a little? Let’s have a rest and dance with skeletons. So stand up!
It was so funny, was it? (And now you will be the Ghost Busters. You must find as many pictures of ghosts as possible (заздалегідь заховати в класі 10 забражень привидів. Команда, яка знайде більшу кількість зображень, перемагає). And now we have a team which gets one more point.
Your next mission is named “Collect the Skeleton”. You must make the skeleton faster than your opponents. Each team throws the dice to get the number. If you have 6 – you get the skull, if you have 5 – body, if you have 3 or 4 – you get the leg and if you have 1 or 2 – you will get arm. If you have the same part of the skeleton, you miss your turn. (Представники з кожної команди кидають гральний кубик і складають скелета.)
Oh, you’re so active! Can you draw a pumpkin? Let’s see what team will draw the best pumpkin. (Представники з кожної команди малюють ліхтарик на гарбузі, бал отримує та команда, чий ліхтарик, на думку журі, найстрашніший.)
And now guess next contest. Look at the screen. What is it?
(По 2 представники з кожної команди замотують туалетним папером напарника, перемагають ті, хто замотав повністю мумію першим.)
Do like singing karaoke? Let’s sing together this song. Attention to the screen.
Pupils, I have heard some noise, it’s a witch. I have got her eyes and she wants to take them back. Don’t let her do that. Run away! Quickly!
Кожна команда стає ланцюжком один за одним, перший бере в руки ложку, кладе в неї м’ячик (око відьми) і оббігає, наприклад, стіл, що стоїть в кінці кімнати, передає ложку з м’ячиком наступному гравцю команди. Учні мають робити це швидко, але обережно, щоб м’ячик не впав на підлогу. Перемагає та команда, члени якої перші виконають цю естафету.
ІІІ. Заключна частина. Підбиття підсумків
So you’re so clever, smart and active! Did you enjoy today’s holiday? Thank you. Good-bye!
|